erfanbon erfanbon .

erfanbon

رشد نوزاد تازه متولد شده

 

 

سال اول زندگی نوزاد جدید شما زمان شگفت انگیزی است. تنها در عرض 12 ماه، کودک شما از یک نوزاد تازه متولد شده که کاملاً به شما وابسته است به کودک نوپایی تبدیل میشود که شروع به راه رفتن، صحبت کردن و نشان دادن اولین نشانه های استقلال می کند.

در ماه اول نوزاد شما تازه به این دنیای جدید و بزرگ و عجیب عادت می کند. و شما به رسیدگی به نیازهای متعدد آنها عادت می کنید. در زیر تنها تعدادی از تغییراتی است که می توانید انتظار داشته باشید در ماه اول فرزندتان مشاهده کنید.

مهم است به خاطر داشته باشید که نوزادانی که نارس به دنیا آمده اند دقیقاً از این نقاط عطف نوزاد پیروی نمی کنند. آنها به احتمال زیاد به هر نقطه عطفی بر اساس تاریخ مقرر خود خواهند رسید نه در روز تولدشان. نوزادانی که یک ماه زودتر به دنیا آمده اند احتمالاً یک ماه بیشتر طول می کشد تا به همسالان خود برسند.

 

رشد نوزاد یک ماهه چگونه است؟

اگر نوزادتان در چند روز اول تولد مقداری وزن کم کرد، نگران نباشید. نوزادان با مایعات اضافی بدن به دنیا می آیند و به طور معمول تا 10 درصد از وزن هنگام تولد خود را قبل از تثبیت و شروع افزایش وزن از دست می دهند. تا تولد دو هفته ای، نوزادان باید به وزن تولد خود برگردند و در ماه اول به سرعت وزن اضافه می کنند - بین نیم اونس تا یک اونس در روز. پزشک شما افزایش وزن کودک را بر اساس نمودار رشد در طول ویزیت‌های کودک خوب بررسی می‌کند تا مطمئن شود که با سرعت مناسب رشد می‌کند.

 

مهارت های حرکتی

سیستم عصبی یک نوزاد تازه متولد شده هنوز در حال بلوغ است، اما نوزادان می توانند در ماه اول خود کارهای زیادی انجام دهند. متوجه خواهید شد که کودک شما با چندین رفلکس ذاتی از جمله مکیدن متولد شده است. به زودی پس از تولد، آنها می توانند (با کمی کمک شما) برای تغذیه به سینه یا نوک سینه بچسبند. اگر انگشت خود را داخل کف دست کودک قرار دهید، متوجه خواهید شد که آنها مشت خود را دور آن می بندند (و بسیاری از پدران مغرور به قدرت گرفتن نوزادشان لاف زده اند). نوزادانی که مبهوت می شوند، به سرعت هر دو دست و پا را به بیرون می اندازند و سپس آنها را به داخل می کشند. این رفلکس مورو نامیده می شود. حتی در یک ماهگی، کودک شما غریزه راه رفتن را دارد. اگر پاهای یک نوزاد را در حالی که از بدنش حمایت می کنید روی یک سطح محکم قرار دهید، به نظر می رسد که چند قدم برمی دارد.

اگرچه کودکان یک ماهه ممکن است بتوانند سر خود را در حالی که روی شکم دراز می‌کشند بچرخانند، اما هنوز قدرت گردنی برای حمایت از سر خود را در حالت ایستاده ندارند. اطمینان حاصل کنید که هر زمان که کودک خود را بلند می کنید یک دست زیر سر او بگذارید.

خواب

به دنیا آمدن کار سختی است. در چند هفته اول، به نظر می رسد که تنها چیزی که نوزاد تازه متولد شده شما می خواهد بخوابد. در واقع نوزادان 15 تا 16 ساعت در روز می خوابند. این ساعات ممکن است نامنظم باشد، زیرا کودک هنوز با چرخه طبیعی روز و شب سازگار نشده است. می‌توانید با محدود کردن فعالیت‌ها به روز و ساکت، تاریک و کسل‌کننده نگه‌داشتن اوضاع در شب، به کودک خود کمک کنید تا خود را تنظیم کند. در نهایت به آنها اشاره می شود که روز برای بازی و شب برای خواب است.

 

منبع: مقاله اینجا است


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۸:۰۷ توسط:erfan موضوع: نظرات (0)